سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Post Icon

درمان زردی نوزاد بوسیله فتوتراپی

درمان زردی توسط فتوتراپی

درمان زردی نوزاد بوسیله فتوتراپی اینگونه است که اگر کودک شما مبتلا به زردی به نظر می رسد، ممکن است پزشک انجام آزمایشهایی را برای اندازه گیری سطح بیلی روبین در خون و تشخیص ضرورت درمان پیشنهاد نماید که یکی از راههای مهمش فتوتراپی است. اگر کودک رسیده متولد شده و از سایر جهات سالم است،معمولاً کودک برای یک یا دو روز برهنه و در حالی که چشمهایش با یک پوشش محافظ پوشانده شده است، زیر نور UV قرار می گیرد. نور UVباعث تخریب بیلی روبین اضافی خون می شود. بیلی روبین های تخریب شده از طریق کبد دفع می شود. این روش همان فتوتراپی است.
از اوایل دهه 1970 زردی با فتوتراپی درمان می شده است. اگر کودک شما دچار نوع کمیابی زردی ناشی از ناسازگاری خونی باشد و بیلی روبین تا سطح خطرناک بالا رود، ممکن است نیاز به تعویض خون داشته باشد و حتی فتوتراپی هم کارساز نباشد. بنابراین فتوتراپی برای درمان زردی های متوسط مناسب می باشد.


آمار زردی در نوزادان

یکی از بیماری هایی که گاهی به طور جدی نوزاد و والدین او را دچار مشکل می کند، زردی نوزاد است. به طور کلی بیش از 70 درصد نوزادان، در روزهای اولیه بعد از تولد با این بیماری(زردی) دست به گریبان می شوند که نشانگر شایع بودن آن در نوزادان است و این آمار زردی در نوزادانی که پیش از موعد متولد شده اند به حدود 80 درصد می رسد.با این حساب درمان صحیح زردی نوزاد اهمیت دو چندان می یابد.

 


برای اجاره دستگاه زردی نوزاد(فتوتراپی) تماس بگیرید:

09927081022




مطلب بعدی : اجاره دستگاه زردی نوزادان قم